Pierwsza dekada XXI wieku bez wątpienia charakteryzowała się bardzo dynamicznym rozwojem technologicznym, w szczególności w obszarze usług internetowych oraz mobilnych. W 2021 r. liczba urządzeń mobilnych działających na całym świecie wyniosła prawie 15 miliardów, w porównaniu z nieco ponad 14 miliardami rok wcześniej. Oczekuje się, że do 2025 r. liczba urządzeń mobilnych osiągnie 18,22 miliarda, co stanowi wzrost o 4,2 miliarda urządzeń w porównaniu z poziomami z 2020 roku. W styczniu 2021 r. na całym świecie było 4,66 miliarda aktywnych użytkowników Internetu – 59,5% światowej populacji. Z tej liczby 92,6 procent (4,32 miliarda) korzystało z internetu za pośrednictwem urządzeń mobilnych. Biorąc pod uwagę powyższe statystyki, mogłoby się wydawać, że żyjemy w świecie, który został całkowicie zdigitalizowany, a wszystkie usługi zostały przeniesione do wirtualnej przestrzeni. Rzeczywistość wyglądała jednak inaczej. Świat wirtualny niechętnie przechwytywał tradycyjne procesy, które realizowane były od lat w trybie „offline”. Wirtualizowano przeważnie te usługi, dla których internet był naturalnym środowiskiem do działania.
Początek 2021 roku zmienił wszystko. Cały świat stanął w obliczu nowego, dotychczas nieznanego wyzwania – globalnej pandemii COVID-19. Koronawirus sparaliżował wszystko, co dotychczas uznawaliśmy za normalne. Prawie wszystkie kraje zmuszony były wdrożyć procedury awaryjne, skutkujące przede wszystkim blokowaniem migracji ludności oraz obowiązkowym lockdown’em. Świat stanąłby w miejscu, gdyby nie możliwości zdalnej komunikacji, które w największym stopniu przyczyniły się do utrzymania ciągłości działania. Możliwości technologiczne, które do tej pory były tylko pozorną alternatywą dla codziennych procesów realizowanych w tradycyjny sposób, okazały się największą nadzieją w perspektywie utrzymania ciągłości działania przez najbliższe lata.
Jedną z branż, która została bardzo mocno dotknięta skutkami pandemii była branża wystawiennicza. Kalendarz imprez został zamrożony, wiele firm poniosło duże straty finansowe, a potencjalne zyski stanęły pod dużym znakiem zapytania. Restrykcje sanitarne oraz ryzyko zarażenia się podczas targów spowodowały, że niezbędne stało się poszukiwanie nowych rozwiązań umożliwiających normalne funkcjonowanie zarówno firm z branży jak i osób, które chciałyby uczestniczyć w takich wydarzeniach.
Idealnym ratunkiem okazały się nowoczesne technologie, w szczególności interaktywne aplikacje webowe, wideokonferencja oraz inne narzędzia oparte na rozwiązaniach dostępnych przez przeglądarkę internetową na komputerach stacjonarnych, laptopach oraz urządzeniach mobilnych. W odpowiedzi na pilne potrzeby rynku powstała platforma oferująca wirtualne targi branżowe – Virtual-Expo.
Jak to działa? Cały proces jest bardzo prosty i nie wymaga specjalistycznej wiedzy ani umiejętności. Wystarczy dostęp do internetu z dowolnego urządzenia, które posiada przeglądarkę internetową. Możesz uczestniczyć w wybranych targach, konferencji lub innym wydarzeniu w formie zdalnej, w dogodnym dla Ciebie miejscu i czasie. Wydarzenia odbywają się zarówno w formie synchronicznej (przy bezpośrednim uczestnictwie wszystkich zainteresowanych) oraz asynchronicznej (umożliwiającej przeglądanie treści w dowolnym momencie w trakcie trwania wydarzenia).
Jeżeli chcesz wziąć udział w wydarzeniu jako uczestnik, wystarczy, że:
- Wyszukasz interesujący Cię event w kalendarzu imprez.
- Wypełnisz formularz rejestracyjny, po czym otrzymasz informacje z danymi dostępowymi oraz harmonogramem wydarzenia.
- Otrzymasz bilet, który umożliwi Ci przeglądanie wirtualnych scen wszystkich wystawców.
- W zależności od wybranego wariantu otrzymasz możliwość bezpośredniego połączenia się z wystawcą za pomocą aplikacji Zoom.
- Po zakończeniu targów otrzymasz raport podsumowujący wydarzenie.
Jeżeli chcesz wziąć udział w wydarzeniu jako wystawca, wystarczy, że:
- Wyszukasz interesujący Cię event w kalendarzu imprez.
- Wypełnisz formularz rejestracyjny, po czym otrzymasz informacje z danymi dostępowymi oraz harmonogramem wydarzenia.
- Prześlesz wszystkie niezbędne materiały, które pojawią się na Twojej wirtualnej scenie.
- Nasz doradca przygotuje dla Ciebie stoisko wystawiennicze.
- W zależności od wybranego wariantu otrzymasz możliwość bezpośredniego połączenia się z osobami odwiedzającymi Twoje stoisko za pomocą aplikacji Zoom.
- Po zakończeniu targów otrzymasz raport podsumowujący wydarzenie, a Twoja firma lub organizacja pojawi się w naszym katalogu.
Wirtualne targi branżowe to innowacyjne rozwiązanie, które odpowiada na realne potrzeby branży. Zyskaj nowych klientów poprzez efektywne możliwości zaprezentowania swojej oferty. Pamiętaj, że w każdej chwili nasi doradcy są gotowi przedstawić Tobie więcej szczegółów. Wystarczy, że wypełnisz formularz kontaktowy.
Zapraszamy do współpracy!